Blog
Jak „suchą stopą” przeprowadzić firmę przez rynkowe i wewnętrzne zawirowania?

Skutki pandemii, ograniczenia w łańcuchu dostaw, inflacja, problemy z kontrahentami, klientami, a także narastające niepokoje wśród pracowników, niepewność czy nieporozumienia w zespole. To codzienność, z którą mierzą się przedsiębiorcy nie tylko w przemyśle. Jak sobie z tym skutecznie radzić?
Nowe wyzwania, zmiany, trudne relacje, czy dylematy związane z koniecznością podejmowania ważnych decyzji. Jak temu sprostać prowadząc firmę w dzisiejszych realiach i jak „suchą stopą” przeprowadzić ją przez czasy w jakich przyszło nam funkcjonować? Jak odnaleźć najlepszą drogę, rozwiązanie, z jednej strony skutecznie motywować zespół, z drugiej móc liczyć na jego zrozumienie i poparcie w każdym czasie?
Przedsiębiorcy borykają się z codzienną rutyną, walczą o zamówienia, płynność finansową, rozwiązują problemy związane z zarządzaniem m.in. zespołem. Niektórzy, często wiedzą, jakich zmian chcieliby dokonać, jednak z jakiegoś względu nie potrafią tego zrobić. Zdają sobie sprawę, że ich myśli, przyzwyczajenia i dotychczasowy sposób działania dziś już nie wystarczą. Coraz częściej w tym momencie właśnie wchodzą we współpracę z coachem, który ma pomóc zebrać siły i skutecznie ruszyć w wybranym kierunku, dobrym dla firmy. Pracujemy indywidualnie z managerami, przedsiębiorcami, właścicielami firm i ich pracownikami w procesach coachingowych, w których zaczynają oni aktywnie szukać rozwiązań, których potrzebują.
Bardzo często okazuje się, że na problemy firm duży wpływ mają problemy i ograniczenia, z którymi borykają się sami pracownicy. Wśród nich najczęstsze wyzwania z jakimi mierzą się pracodawcy to strach pracowników przed zmianą, brak lub niska samoocena także kierowników, czy managerów, brak pewności siebie i wiary we własne możliwości ludzi, nieumiejętność skutecznego delegowania zadań czy organizacji pracy zespołów.
Ci przedsiębiorcy, którzy są tego świadomi postanawiają działać. Wiedzą, że ma to ogromne znaczenie dla rozwoju i przetrwania ich firm. Nie boją się sięgać po bardziej efektywne formy rozwoju, jak zarządzanie wiedzą, coaching, mentoring, czy doradztwo.
Wielu z nich korzysta z takich usług na stałe lub zauważając realne efekty, jak w przypadku dużych korporacji, tworzy swoje komórki mentoringowe i coachingowe. Inwestowanie w takie formy wsparcia to nie tylko, jak pokazują dostępne badania, poprawa wielu wskaźników efektywności pracowników, ale także bardzo realny zwrot z inwestycji (nawet kilkukrotny). Z pewnością jednak jest to krok przedsiębiorstw w stronę rozwoju inteligentnych firm i organizacji. To z kolei, jak przekonują analitycy i eksperci biznesowi, przyszły model biznesowy, który zaczyna się już dziś, a który ma zasadniczy wpływ na większą elastyczność przedsiębiorstw i odporność na zawirowania rynkowe.